Márton nap

Rendhagyó Szent Márton Ünnep a Szent Kereszt Katolikus Általános Iskolában

Iskolánkban már 11 éve hagyomány, hogy Szent Márton tiszteletére lámpás felvonulást rendezünk. Az idén a körülmények – sajnos – beleszóltak terveinkbe, de ez nem akadályozott meg bennünket abban, hogy más módon vigyük el a szeretet fényét az emberekhez.

A gyerekeknek „Lámpás szépségversenyt” hirdettünk, és nagy örömünkre szebbnél szebb alkotások születtek, amelyek arany, ezüst és bronz fokozatú elismerésben részesültek.

November 11-én este, akik a Pesti úton jártak, láthatták, hogy iskolánk ablakaiban a gyerekek által készített lámpások égtek, hirdetve Szent Márton jótékonyságát, alázatosságát és a mindenki felé irányuló szeretetét.

Köszönöm a gyerekeknek, hogy ennyi szép és ötletes lámpással leptek meg bennünket, valamint köszönöm a vezetőség és kollégáim önzetlen segítségét! A kisfilmet Bajor Szabolcs 8. c osztályos tanuló készítette, amiért szintén hálás vagyok!

A lámpás szépségverseny eredményei:

1-2. évfolyam
ARANYEZÜSTBRONZ
Nagy Anna 1.aNagy Dániel 1. aFedák Krisztina 1. a
Zsolnai Boglárka 1. aPozsonyi Levente 1.aKonfár Petra 1. a
Csabanyi Bence 1. aLengyel Dávid 1. aTomcsányi Lili 1. a
Horsik Zente 1. aWinkler Hanna 1. aKoczkás Szófia 1. a
Fehér Saci 1 bZsoldos Zsófia 1. aEcseri Lehel Simon 1. a
Soltész Nagy Barnabás 1. bSzilágyi Ábel 1. aSzűcs Ferenc 1. c
Nagy Luca Panna 2.aJózsa Hanna 1. aDerekas Viktória 2. a
Paltán Eliza 2. bFinster Panna 1. aLénárd Hanna 2. a
Kósa Veronika 2. bMolnár Jázmin 1. aKunszt Zsófia 2. a
Huszár Benedek 2. bPatkó Lili 1. cDétári Csaba 2. a
 Frank Balázs 2. aGergye Zoltán 2. a
 Gér Boglárka 2. aBujdosó Máté 2. b
 Füle Laura 2. aNagy-Gombai Máté 2. b
 Varga Károly 2. bBalla Ádám 2. c
 Maró Zalán 2. bBalogh Laura 2. c
 Molnár Melinda 2. bGyurkó Odett 2. c
 Gál Szíra 2. bPozsonyi Márk 2. c
 Demeter Ágoston 2. b 
  Für Zalán 2. c 
 Horányi Kinga 2. c 
   
3-4. évfolyam
ARANYEZÜSTBRONZ
Bognár Sára 4. bHalász Lili 3. aBíró Leonetta 3. a
Kósa Renáta 4. bDe la Casse Mihály 3. cEcseri András 3. a
 Pataki Viktória 3. cHamza Hanna 3. a
 Mezei Luca 4.aHorsik Hédi  3. a
 Kemenczei Barna 4.aZsoldos Gergely 3. a
 Sárvári Csanád  4.aKis Dezső 3.a
  Patkó Panka 3. c
  Rafael Orsolya 3. c
  Fedák Renáta 3. c
  Palásti Botond 3. c
  Medgyes Noémi 3. c
  Szellő Ramóna 3. c
  Tábori Dóra 4. a
  Kristóf Janka 4. b
  Zakar Sára 4. b
  Szász Álmos 4. b
  Varjasi Vivien 4. c
  Tóth Borka 4. c
  Nemoda Natália 4. c
  Koncz Áron 4. c
  Habony Nimród 4. c
  Sőreg Ádám 4. c
FELSŐ TAGOZAT
ARANYEZÜSTBRONZ
Bognár Csenge 5. aKemenczei Nimród 5. aKis Boglárka 5. a
Lakos Linda 5. aDomonkos Dorka 5. bEcseri Ferenc 5. a
Zsolnai Szofi 5. aBartus Júlia 5. bDétári Leila 5.a
Frank Bence 5. bBakos Hanna 5. bSzendrei Alexandra 5. b
Falusi Katica 7. cHorti Lili 6. cHegedűs Csaba 5. b
  Katona Lili 6. b

A 2021-2022. tanév elsős tanítói

1. a Baki Nikoletta- Magyar kultúra orientáció (angol, vagy német idegen nyelv)

Baki Nikoletta tanítónő vagyok. Gyermekekkel foglalkozni alighanem a leghálásabb tevékenység, melyet életfeladatként ajándékba kaptam. Számomra a tanítás-tanulás, a nevelés, az értékteremtés, az ismeretek átadása mind az életem meghatározói. Munkám során elsődleges célom olyan biztos alap megteremtése, amelyre az egy életen át tartó tanulás építhető szeretetteljes, biztonságot nyújtó környezetben.

  Az iskolába lépő gyermek legfontosabb vágya, hogy megtanuljon olvasni. A Meixner módszer alkalmazásával kívánom a leendő kisdiákokat az olvasás és írás rejtelmeibe bevezetni, amely már az első tanítási héten betűkkel ismerteti meg a lelkes gyermekeket. Számukra ez hatalmas élmény, hiszen rövid időn belül rendelkeznek akkora mennyiségű betűkészlettel, hogy képesek értelmes szavakat olvasni.

 A Magyar kultúra irányultságúosztály tanító nénijeként az egyes tantárgyakban a mindenkori tanagyag mellett kiemelt szerepet biztosítok a magyar népköltészeti alkotások megjelenésének, hangsúlyt fektetek a néphagyományok ápolására, a kézműves tevékenységekre, melyek magukban hordozzák őseink kultúráját.

 Pedagógiai szemléletemben jelenetős szerepet tölt be az általam vezetett közösség érzelmi intelligenciájának fejlesztése. Fő feladatom, hogy tanítványaim érzékennyé váljanak a szépre, a jóra, vegyék észre társaikban az értékeket, segítsék és óvják a környezetükben az arra rászorulókat.

 A gyermek világa szeretettel, bizalommal, elfogadással, sok játékkal, élménnyel és még több türelemmel nyitható meg. Igyekszem egyénenként megtalálni a rám bízott gyermekekhez vezető utat.

Célom, hogy a segítségükre legyek ebben az új, feladatokkal teli, izgalmas élethelyzetben.

Szeretettel várom a leendő első osztályos tanulókat!

1. b Sági Csilla- Természetbúvár orientáció (angol, vagy német idegen nyelv)

Sági Csilla vagyok, tanulmányaimat a debreceni Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskolán végeztem. 25 éve tanítóként dolgozom, a kezdetek óta 1-2. osztályos gyerekekkel foglalkozom osztályfőnökként.

Óvodásból iskolás lesz…. jó  megélni ezt a folyamatot tanítóként is: a helyismerettől, a szokásrenden keresztül, a tanulással való kapcsolat megalapozása és a tanulási képességek kialakítása mind-mind a feladatkörömbe tartozik. Hálás vagyok, hogy ilyen különleges, mindennap új lehetőségeket tartogató munkám lehet a Szent Kereszt Katolikus Általános Iskolában.

Az évek során több olvasástanítási módszert kipróbálva, az utóbbi években a Meixner-módszert alkalmazom, ami az olvasás- és íráskészség kibontakoztatását körültekintően alapozza meg. A módszer látványos haladást tesz lehetővé; a gyerekeket már a kezdeti szakaszban sikerélményhez juttatja.

Osztályomban a természet- és környezetvédelem kiemelt szerephez jut a Természetbúvár orientációnak köszönhetően. A foglalkozásokon játékos kísérletekkel, egy-egy téma projekt jellegű feldolgozásával, vendég pedagógusok bevonásával, kirándulásokkal igyekszem közelebb hozni a természetet a gyerekekhez.

Úgy gondolom, hogy az általános iskolába lépés a kisgyermek, a szülők életében jelentős mérföldkőnek számít. Célom, hogy segítsem a családot ebben az új, feladatokkal teli, izgalmas élethelyzetben. Fontosnak tartom, hogy a legkisebb diákjaink nyugodt, kiegyensúlyozott, barátságos légkörbe érkezzenek. Az elfogadás, a szeretetteljes kapcsolat, a játékosság, a türelem minden gyermekhez kulcsot ad a kezembe.

Szeretettel várom a gyermekeket iskolánk közösségébe!

1. c Halmi Judit- Infókaland orientáció (angol, vagy német idegen nyelv)

Halmi Judit tanítónő vagyok. Már kisiskolás koromban tudtam, hogy pedagógus szeretnék lenni. Nagyon szeretem a hivatásomat, – a szerintem leghálásabb feladatot – az első, második osztályosok oktatását, nevelését. Arra törekszem, hogy személyre szólót adhassak tanítványaimnak, hogy úgy érezzék, izgalmas, örömteli és hasznos időt tölthetünk együtt. Célom, hogy kellemes, oldott légkörben a tanulás során sok játékkal, vidámsággal, érdekes dolgokkal találkozzanak a gyerekek, hogy nyitott szívvel és gondolkodással, érdeklődően kerüljenek ki a kezem alól.

Infó-kaland osztályunkban a praktikus alkalmazói tudás, a készség- és képességfejlesztés mellett a logikus, algoritmikus gondolkodás és a problémamegoldás tanítása a célunk. Mindezt annak érdekében, hogy a dinamikusan változó kommunikációs környezetben tanulóink biztonságosan eligazodjanak.

Délutános tanító párommal a gyermekekért dolgozunk. Lényegre törően és következetesen igyekszünk az ismereteket közvetíteni, megszerettetni a tanulást, megismertetni a jól végzett munka örömét. Megmutatni nekik a szépet, a jót, a helyes irányba terelgetni őket. Hisszük, hogy a pozitív dolgok megerősítése, a sok dicséret a célravezető.

Azon munkálkodom, hogy a mindenkori szülőknek partnere legyek gyermekük nevelésében. Az első osztályosokat mindig külön izgalommal várom. Remélem, sikerül majd iskolába szívesen járó, kis közösséget létrehoznom.

Szent Margit nyomán vetélkedő

Iskolánk tanulói már több éve ismerkednek a szentjeinkkel. Minden osztály egy szentet választ magának névadóul, rákerül az osztálypólójukra a neve, a szent nevenapján együtt mennek el misére, olvasnak, beszélnek róla osztályfőnöki órákon. Minden évben megrendezi a DÖK a Szentek nyomán című versenyt is.  Jártak már a gyerekek Szent Márton, Szent Imre, Szent István, Szent László és Szent Erzsébet nyomdokain. Ebben a tanévben újra egy női szent, Margit életútját követhették. A vetélkedőn a felsősök mérték össze tudásukat: kódexet készítettek, rejtvényt oldottak meg, verset faragtak, képeket kellett felismerniük, ha ügyesek voltak, plusz pontot szerezhettek célba dobással… Mindebben segítségükre voltak az osztályfőnökeik, akik mindig lelkes lebonyolítói ennek a vetélkedőnek is: Máthé Kamilla, Hajdúné Erzsébet, Juhász Zoltán, Jedlicsekné Vágó Andrea, Frankné Czinege Beáta, Bordás-Giesz Istvánné, Nagy Ágnes, Czinege Józsefné, Bogádiné Velkey Katalin, Szűcs Zita, Balogh Boglárka és Sági Anikó igazgatónő.

Köszönjük a munkájukat!   Szűcs Zita (DÖK-segítő tanár)

A Szent Margit nyomán vetélkedő eredményei
5-6. évfolyam
I.
Assisi Szent Ferenc osztály
6. b
Balogh Achilles
Darányi Dorina
Jónás Dzsesszika
Kolompár Dzsenifer
Lendvai Dominik
Moga Krisztián
II.
Szent Márton osztály
5. b
Hegedűs Csaba
Huszár Bíborka
Marsai Zoltán
Szvoren Dóra
Varga Dorina
III.
Szent Páduai Antal osztály
6. a
Détári-Szabó András
Kovács Kitti Jázmin
Topai Amina Léna
Vágó Réka
IV.
Szent Ágoston osztály
6. c
Galambos Dániel
Guti Bence
Pék Patrik
Szellő Szintia
Szép Zsófia
Sztruhár Tamás
V.
Szent Fülöp osztály
5. a
Andó Boglárka
Détári Leila
Ecseri Ferenc
Kazai Emese
Solti Tamara

7-8. évfolyam
I.
Szent Péter osztály
8. c
Bajor Szabolcs
Kecskés Krisztina
Molnár Csaba
Nagy Lora
II.
Szent Margit osztály
8. b
Demeter Panna
Gál Csongor
Molnár Emese
Nagy Boldizsár
Takács Zsófia
III.
Szent Gellért osztály
8. a
Détári Georgina
Détári Viktória
Kollár Balázs
Szentpéteri Milán
IV.
Szent Miklós osztály
7. a
Akácsos Előd
Ficzere Kata
Mikus Bernadett
Szvoren Tibor
Veres Nóra
V.
Szent Kinga osztály
7. b
Balázs Bence Szilárd
Dudla Dominika
László Lilien
Mezei Olivér
Pusztai Márton

Szent Anna osztály
7. c
Falusi Kira Katica
Jakab Angelina
Koncz Mária Eleonóra
Manczák Martin Rajnald
Velkey Paul Dávid

Kézmosás világnapja október 15.

Az iskolában nagyon fontos az egészséges életmódra nevelés is, ennek részeként a helyes higiénés szokások kialakítása.

A világjárvány jelenléte miatt fokozott figyelmet fordítunk arra, hogy tanítványaink helyesen és rendszeresen mossanak kezet.

A kézmosás világnapja újabb lehetőséget adott nekünk, hogy játékos formában, érdekes feladatok, kísérlet segítségével tovább mélyítsük a kézmosás fontosságát!

Erre a napra összeállított foglalkozás anyagát kolléganőim saját osztályaikban a tanítási órákhoz kapcsolva vagy orientációs órák keretében tartották meg.

Köszönöm munkájukat: Vargáné Tóth Csilla

Néhány fotó a foglalkozásokról, a munkákból:

4.b osztály